Kartografija samoće

Kad Pomislim Da Cemo Ostariti Philippe Lebruman
Fotografija: Philippe Lebruman

Kartografija samoće

Predstava Kada pomislim da ćemo ostariti skupa organizirana je kao niz nepovezanih scena koji pokušavaju prikazati, transponirati tzv. human condition (stanje čovjeka) pa tako propituju opća mjesta poput odnosa prema sebi, nemogućnost komunikacije, duboko nerazumijevanje pojedinaca, samoće i nemogućnost samopouzdanja. Uglavnom sazdana na jasno uokvirenim improvizacijama, ona je za strane gledatelje uvijek pomalo nedostupna, ali veoma jasna. Predstava se otvara zombijima koji boćaju i upozoravaju publiku da ih ne fotografira, četvrti je zid razbijen iako se u već u idućoj sceni ponovno sagradi i tako ostane. Dramaturški, predstava je potpuno otvorena, ekonomija materijala i pažnje je gotovo proizvoljna, bez vanjske intervencije. Ipak, predstava ne inzistira na utrajavanju. Tako postavljena, donekle upućuje na vodvilj, oblik zabavnog kazališta gdje svaka scena postaje mala etida za sebe koja bi se trebala zasebno evaluirati što je ipak nemoguće jer Kada pomislim da ćemo ostariti skupa je ipak jedna šuma značenja i narativa. Ipak, iako prepuna suptilnosti (par koji se grli prije spavanja na malenom madracu okruženi blatom) i jakih slika pa čak i razmaštanih apsurda (namotavanje štapića oko prepucija u bizarnoj bajci o princezi, njenom zeki i ptiću), najdulje scene (i zbog repeticije u narativu u odnosu grupa-pojedinac moguće i središnje) u predstavi gotovo kao da pripadaju nekom drugom žanru popularne komedije ili pak parodije čime se pak dokida mogućnost uspostavljanja analitičke rešetke kroz koju bih mogao provući ovu predstavu. Ipak, ne može joj se zanijekati njen krajnje zabavan karakter i jedan osjećaj koji ostaje za njom. I boćao sam se na sceni Narodnog pozorišta što mi je, ako ništa drugo, jedno sasvim novo kazališno iskustvo.

Dino Pešut,
kritika predstave "Kada pomislim da ćemo ostariti skupa",
Narodno pozorište Sarajevo, 8.10.2015.