Glumački snovi sa margine

NIK 7249
Fotografija: Nikola Blagojević

Glumački snovi sa margine

Na ulazu u Stolariju Narodnog pozorišta dočekale su nas dvije glumice (Diana Magallon i Mari
Carmen Ruiz) sa svojim izrazito različitim tijelima nijemo suočenim jedno naspram drugog. Tamni, vlažni prostor Stolarije adaptiran u pozornicu nosi u isto vrijeme hladnoću industrijskog i osjetljivu toplinu ljudskog. Jednostvna scena sa sudoperom, krevetom, lampom, ikonom Bogorodice i velikom limenom kofom asocira na sobe za poslugu sa društvene margine

Meksika. Ili univerzalne margine, budući da sam prostor ostavlja utisak nemjesta.
Predstava počinje intenzivnom raspravom dvije junakinje. Njihov govor je glasan i strastven, a pokret impulsivan i hitar. U napetoj dinamici tijela u prostoru najavljena je drama o glumačkim iluzijama i radničkoj stvarnosti, priča o dve žene koje imaju samo jedna drugu. Čitavim tokom predstave fizički kontakt i različitost oblika tijela ostaje važan element poetike scenskog izraza. U četiri zida memljivog sobička, emocije, teme i raspoloženja smjenjuju se brzo i naglo, sa konstantom impresivne energije i intenzivnih afektivnih eksplozija. U središnjem dijelu paraleno se odvijaju dve radnje na sceni dok jedna od glumica sprema prost obok na rešou, druga uzima plesne cipele sa zida i pada u zanos igre. Slijedi ponovni fizički obračun, praćen dirljivom scenom gdje ženski likovi kupaju jedna drugu. Kroz ovu sekvencu čitamo (ne)moguću koegzistenciju stvarnost i želja , rada i umjetnost, nasilja i brige. Predstava završava bajkom o princezama koje svake noći odlaze u magičnu zemlju gde plešu, ali i vjerom da ta zemlja zaista i postoji. Ovaj komad snažno i suptilno u isto vrijeme govori o univerzalnoj temi rada i ostvarenja u umjetnosti. Bez trunke pretencioznosti nudi iskrenu refleksiju o spektaklu i svakodnevnici u pozorištu. Naposlijetku, scenska umjetnost je i sama rad, čiji su uslovi vrlo često surovi. Predstava je rediteljski odmjereno izbalansirana na skali tragikomičnog, sa scenskim izvođenjem koje ostavlja bez daha.

Nina Vurdelja
kritika predstave "Sve što treba jednoj sjajnog glumici je dobra drama i želja za uspjehom"
Vaca 35 teatro en grupo, Meksiko