image1 image2 image3

SVE ŠTO TREBA JEDNOJ SJAJNOJ GLUMICI JE SJAJNA DRAMA I ŽELJA ZA USPJEHOM

NIK 7405
Fotografija: Nikola Blagojević

Teatar koji ruši sve pred sobom

''Sve što je potrebno jednoj sjajnoj  glumici da uspe je sjajna drama i želja za uspjehom'' predstava nastala u produkciji ''Vaca 35 teatro en grupo'' koja dolazi iz meksika. Izvedena je u prostoru stolarije Narodnog pozorišta - jednom ogoljenom grubom i oštećenom industrijskom prostoru.
Pred predstavu posluženi smo tekilom, igra počinje ispred ulaza u prostor koji je industrijski, visoke tavanice, pohaban, načet. dve glumice (Diana Magallon i Mari Carmen Ruiz) su na sceni, ti je i jedan lavabo, pored njega je dole na podu rešo, na poličici mala Bogorodičina slika i sveće, na zidu visecipele za ples okačene o crvenu satensku traku. u jednom uglu je sanduk koji igra krevet. Beli. Posebnu ulogu u predstavi igra miris vlage koji vam je u nozdrvama sve vreme Učestvuje, uokviruje sliku tog krajnjed socijalnog dna u kojem su glumice, no tu je i osebujna mašta,koja jednako uokviruje priču. Krenimo redom.
Počinje žestokim i raskošnim jezikom njih dve ( jedna veoma krupna i druga zaista tanka) igraju- gospodaricu i služavku'' u svojoj sobi dozvoljavam samo plemićke suze'', kaže krupna gospodarica i možete uživati u tom raskošnom i močnom jeziku i žestini igre u tom oštećenom prostoru.
U jednom trenutku one prestaju da vezbaju tekst i nakon kratke stanke ulaze u žestoku, histrioničnu blisku svađu. Kada se strasti smire jedna od glumica sprema kajganu i gotovo magijski govori o tom jelu koje priprema kao da če ga i sama priča učiniti naročito ukusnim. za to vreme glumica kja je igrala gospodaricu sa zida skida cipele za ples i počinje da igra. Čujete muziku na planu iza nje kajgana se i dalje sprema a onaigra zatvorenih očiju kao da joj život od te igre zavisi.
Nakon plesa iopet svađa, kao oluja dovodi ih gotovo do tuče. Zatim mir. one se kupaju u velikom metalnom koritu i spremaju za spavanje. na golu sijalicu se namiče jedan šareni lampion da utiša svetlo. 
Dramaturški tok predstave je takav kao da se sastoji od nekoliko snažnih virova u koje su upleteni raskošni i močni detalji koji dinamiku umiruju tačnim intenzitetom- lampion koji prugušuje svetlo, cipele zaples kkoje na crvenpj satneskoj vrpci vise na zidu u toj bedi i žestokom tempu i igre i svaža su vrsta seanse, utočišta.
Pre spavanja dok sede na belom sanduku sa svim olujama koje su tog trenutka iza njih jedna glumica drugoj priča bajku o 12 princeza i jednoj misteriji - o cipelama koje se svake noči troše od tajnog pelsa. i sve utihne .
Komad je kako stoji u katalogu inspirisan Ženeovim delom ''Querelle de Brest'' i zaista u sebi nosi Ženeovu strast, snagu i krhost margine.

Predstava se dešava na više planova u velikoj žestini, sa kojom se smenjuju maštoviti detalji i kao takva ona je vrlo dobro usklažena. Mašta i igra žestoka do gotovo krajnih granica čine moćnu celinu. tekst igra i prostor inflitrirani su jedan u drugi- slike i doživljaj koji smo poodelili ne može vas ostaviti ravnodušnog snažan u ženeovskom trijumviratu žestine osetljivosti i moći.

Piše: Nataša Gvozdenović

International Theater Festival
MESS - Scene MESS
Maršala Tita 54/I, 71000 Sarajevo
Bosnia and Herzegovina
Tel: + 387 33 200 392
Fax: + 387 33 211 972
Email: mess@mess.ba
www.mess.ba

Facebook Twitter YouTube
Instagram ISSUU Location

Internacionalni teatarski festival
MESS - Scena MESS

Maršala Tita 54/I, 71000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina
Tel: + 387 33 200 392
Fax: + 387 33 211 972
Email: mess@mess.ba
www.mess.ba