SAD SAM LUCKY - KRITIKA

02
Fotografija: Nikola Blagojević

Ferlin-snaga izvedbe

''Sad sam Lucky'' Matije Ferlina  jeste solo nastup inspirisan poezijom slovenačkog avngardnog pesnika Srečka Kosovela izveden orve festivalske večeri u SARTR-u.
Ferlin je koreograf i izvožač- pokret je kod njega uve vrsta jezika, moža meta jezik koji nadopunjuje reči. vrlo jasno vrlo precizno, svedeno u sivim pntalonama i majci na crnoj garavoj sceni obrača nam se Ferlin ima mali zlatni lančić sa krsitćem oko vrata. kao kontapunkt ostalom- jer on se ispoveda poezijom i pokretomu jednoj na početku mučnoj kafkijanskoj atmosfewri koja je obojena besmislom, teskobom, sputanošću ( prostor nije mali ali je pokret na početku skučen kao da ga čini iz nekakvog sanduka) Ferlin govori o prostoru zabrane i teškoći da se iz njega izaže, jednostavnosti prepuštanja patnji. Sve (t) je tih usamljen mrtav i siv. pokret skučen i on slika  unutrašnje stanje. Ferlin je vrlo precizan, Okretno raspolaže veštinom i snagom Premalo se toga miče u meni previše samoće sve što ti treba dobićeš od patnje.....Na momente pokreti su kao talasi i vi osečate olakšanje junaka na sceni.
Dramatuški u predstavi se mogu prepoznati tri dela- prvi koji pripada treskobnoj ispovesti, drugi je čak duhovit- neka vrsta potrage za čudom- majka i brat stalno imaju nadnaravna iskustva a on ne. I čezne za jednim- koje se obistinjuje kada kompjuter volšebno proradi zahvaljujuči jednostavnoj molitvi. Kompjuter na kojem je čuvao sve što je radio nekoliko godina. bez backupa. da bi treći deo bio jedno finale sa glasnom muzikom i nečim gotovo magijskim u igri, gotovor folklornim. ferlin je garav, lice mu je zacrnjeno a muzika glasna pomalo unemirujuča i uzbudljiva. našete se u tom kotlu zajedno s njim.  Koji je zapravo logičan sled i vrsta katarze. Vrlo autentično, sa jasnom snagom unutar izvebe.

Piše: Nataša Gvozdenović